Az utóbbi négy év eredményeihez egyértelműen hozzájárult a Magyar Turizmus Zrt. professzionalizmusa – jelentette ki Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára egy interjúban.
Ruszinkó Ádám a Figyelőnek adott interjúban hangsúlyozta: Magyarország az európai egészségturizmusban vezető pozíció megszerzésére törekszik. Hozzátette: bízik abban, hogy a kedvező trend nem törik meg, s a turizmus ágazat 2020-ra az ország első számú iparága lesz. Már most 10 százalékkal járul hozzá a magyar GDP-hez, csaknem félmillió embernek ad munkát. Tovább erősíthetik felfutását a 2014–20 között az ágazat fejlesztésére jutó európai uniós százmilliárdok. Magyarország első számú márkája kétségtelenül Budapest. Kiugró sikerét a helyettes államtitkár a fővárosban megvalósult fejlesztéseknek tulajdonítja, s annak, hogy számos új termék- és szolgáltatásfejlesztés történt.
Jó bornak is kell a cégér, az utóbbi négy év eredményeihez egyértelműen hozzájárult a nemzeti turizmusmarketingért felelős szervezet, a Magyar Turizmus Zrt. professzionalizmusa is. Üzeneteik, amelyek szerint Budapest többet nyújt, mint azt a turisták várják, egyértelműen célba találnak – nyilatkozta Ruszinkó Ádám.
Az államtitkárság kiemelkedő szerepet szán az egészségturizmusnak, azon belül pedig a természetes tényezőkön (gyógyvíz, -iszap, mofetta, gyógybarlang) alapuló gyógyturizmusnak, ez ugyanis Magyarország egyedi, nemzetközi viszonylatban is versenyképes területe.